Edit:
Obecnie w Polsce doświadczamy kolejnej fali zachorowań. Tym bardziej warto przyjrzeć się jak można zwiększyć zysk w salonie, szczególnie w oparciu o „pasywny ” zysk. Ważne jest aby mimo bardzo trudnej sytuacji zachować spokój.Mamy nadzieję, że poniższy artykuł pomoże Ci zaplanować zyski.
Zapewne o tym nie wiecie, ale część naszych klientek prowadzi stacjonarne salony fryzjerskie, kosmetyczne, stylizacji paznokci . Często rozmawiamy o trudach prowadzenia biznesu w branży beauty, wymieniając spostrzeżenia.
Postanowiłyśmy zebrać wiedzę, która jest przydatna w kilku krokach. Zastosowanie tych porad pomoże Ci zwiększyć dochody.
Jak zarabiać więcej w stacjonarnym salonie beauty ?
1. Jak wyliczyć koszty prowadzenia gabinetu kosmetycznego ?
Zaczynamy od najmniej przyjemnego kroku. Być może nawet bolesnego. Uwierz nam, jest to absolutnie konieczne do dalszych dziań, pamiętaj, że na końcu czeka Cię nagroda w postaci mniejszej ilości pracy i większych zarobków.
Wystarczy przygotować prostą tabelę w programie typu Excel. Jeśli nie masz dostępu do niego ściągnij program Open Office. Jest on darmowy i praktycznie identyczny. Na górze umieść datę, pomoże Ci kontrolować miesięczne postępy. Następnie w kolejnej kolumnie wpisz rodzaj wydatków i ich wielkość. Jeśli dopiero zaczynasz poniżej piszemy o tym więcej.
Jakie są stałe koszty prowadzenia gabinetu kosmetycznego, fryzjerskiego ?
Podstawowym kosztem jest czynsz. W zależności od lokalizacji może on wynosić od 800 złotych do kilku tysięcy. Pamiętaj, aby szukać lokalu położonego przy dużym natężeniu ruchu pieszego. Będzie to dodatkowa reklama dla salonu. Przechodzące osoby mimochodem zapamiętają, że w danym miejscu jest fryzjer lub kosmetyczka.
Kolejnym koszem są tak zwane media. W zależności od rodzaju ogrzewania np. miejskie to około 200 zł miesięcznie, ale w przypadku gazowego może być to trochę więcej. Prąd powinien Cie wynieść od 200-400 złotych.Woda niekiedy jest wliczona w czynsz da wspólnoty. To jak będzie to rozliczane zależy od Twojej umowy z właścicielem. Dodatkowym kosztem mogą być tantiemy z tytułu odtwarzania muzyki lub słuchania radia. Pamiętaj o nich aby nie narażać się na wysokie kary, odtwarzając nielegalnie muzykę.
Na pewnie nie będziesz pracować sama w salonie, a zatrudniając dodatkową osobę, zwiększysz skalę ale także i koszt. Oczywiście możesz sprobować współpracy typu B2B, jednak nie jest o to wcale rozwiązanie oczywiste. Zapewne w dłuższej perspektywie, dodatkowy pracownik się opłaci.
Poza kosztami natury technicznej, aspektem jest reklama. Założenie profili na Facebooku, Instagramie czy You Tubie jest darmowe, jednak jeśli będziesz chciała je prowadzić w sposób profesjonalny, zatrudniając np. fotografa przygotuj się na dodatkowe koszty(np. ok. 50 zł/ zdjęcie). Możesz w dalszej perspektywie prowadzić kampanie, miesięcznie juz od 10 złotych. Tak małymi krokami będziesz mogła poznawać bliżej swoich przyszłych klientów.
2.Jak zrobić biznes plan dla firmy w branży beauty?
Na początku zrób analizę konkurencji. Przyglądnij się działaniom, jakie wykonują salony w Twojej okolicy.
* Czy są obecne na wydarzeniach branżowych?
* Jak często organizują promocje i jakiego rodzaju ?
* Czy widzisz, że salon jest pełny ? Następnie wypisz swoje pomysły. Jak chcesz podbić serca klientek, czym chcesz się różnić od innych.
Dopiero teraz możesz przejść do PLANOWANIA. Jest to bardzo ważny krok, chodź często pomijany. Jednak bez niego, nie będzie w stanie mierzyć swoich postępów. Możesz do niego wykorzystać wyżej wspomniany Open Office. Wypisz szczegółowo swoje cele i nadaj im realistyczne daty wykonania działań. Taka tabela będzie Cię dodatkowo motywować. Wyznacz sobie realistyczne terminy ich realizacji.Pamiętaj nie od razu Rzym zbudowano 😉 Oszacuj ile chcesz zarabiać w perspektywie pierwszych 6 miesięcy i stopniowo urealniaj swoje prognozy w trakcie otwarcia salonu najpierw po tygodniu, następnie po miesiącu.
W dziale uwagi wpisz swoje refleksje, co mogłabys poprawić w funkcjonowaniu salonu.
3.Jak uniknąć kosztownych błędów w salonie ?
Jeśli prowadzisz już salon, w tym kroku wypisz swoje dotychczasowe kroki promocyjne i przyjrzyj się im krytycznie.
a.Czy pozycjonowanie strony internetowej przynosi wymierny efekt?
b.Czy jesteś zadowolona z usług firmy dostarczającej system rezerwacji wizyt?
c.Czy cena jest odpowiednia ?
d.Czy jesteś zadowolona ze swojej księgowości ?
e.Czy dostawcy narzędzi na których pracujesz, są wystarczająco elastyczni ?
Przyjrzyj się także obiektywnie innym działaniom marketingowym. Ile chcesz wydawać na działania reklamowe w perspektywie miesięcznej i 90 dniowej ? A może wydajesz już sporo pieniędzy, ale nie widzisz rezultatów ? Co mogłabyś zmienić ?
4. Jak radzić sobie w chwilach zwątpienia w biznesie ?
Dodatkowy zarobek na sprzedaży kosmetyków w salonie[/caption]
To zadnie wymaga innego rodzaju pracy. Ten moment wymaga spojrzenia wgłąb w siebie.
Czy jesteś typem naturalnej optymistki czy raczej fatalistki. jeśli nie wierzysz w siebie, będzie Ci trudniej radzić sobie w trudniejszych momentach. Negatywne nastawienie sprawia, że szybciej się poddajesz albo w ogóle nie podejmujesz próby. Zdecydowanie warto nad tym poprawować. Staraj się raczej doceniać samą siebie, spojrzeć na swoje sukcesy, możesz je nawet wypisać. Przypomnij sobie wszystkie komplementy, które słyszysz od klientek, rodziny.
Jesteś świetna w tym co robisz !
5. Jak rozszerzyć skutecznie asortyment w salonie kosmetycznym, fryzjerskim i zarabiać więcej bez wysiłku ?
W tym miejscu chcemy Ci przedstawić idealne produkty, które będą same się sprzedawać, bez Twojej pomocy.
Wiemy o tym doskonale, bo jest to schemat wykorzystywany w wielu współpracującymi z nami salonami.Nasze perfumy, są na tyle wdzięcznym produktem, że po pierwsze klientka może bez Twojej pomocy wypróbować kosmetyki.Co więcej, w przeciwieństwie do kremów, czy produktów do stylizacji klientka może od razu zobaczyć EFEKT, jakim jest zapach.
Możesz sobie wyobrazić, jak dobrą zabawą jest testowanie nowych perfum. Każdy z naszych zapachów jest wegański i cruelty free. Klientki mogą także oddać puste opakowania, uzyskując jednorazowo upust. Razem możemy zmienić rynek kosmetyczny, na bardziej empatyczny i proekologiczny. Nasza oferta dla salonów kosmetycznych obejmuje pakiet podstawowy, obejmujący także testery. W razie potrzeby dostarczymy Ci także plakaty oraz ulotki.
Chętnie porozmawiamy z Tobą i zawsze będziemy wspierać w zapachowym doradztwie 🙂 To bardzo przyjemne zajęcie, zapewniamy Cię. Niektóre salony zwiększyły utarg o 30 %, nie ponosząc żadnych nakładów, bez zatrudniania dodatkowych pracowników.Mam nadzieję, że razem wyruszymy w pachnącą podróż 🙂
Jeśli zaciekawiła Cię oferta sprzedaży Perfum Botanicznych w swoim salonie, napisz do nas kontakt(małpa)ladyofnature.pl informacje w jakim mieście znajduje się Twój salon lub gabinet.
Chętnie przedstawimy Ci nasz pakiety 🙂