Jesienią i zimą często towarzyszą nam spadki energii i nastroju. Kiedy na dworze jest ciemno i brzydko, coraz ciężej jest podnieść się z łóżka i zmotywować do efektywnego wykorzystania dnia. Optymistyczne podejście do życia, też nader często przymiera głodem w czasach deszczowych, wietrznych i zimnych poranków. Znacie to? My nad wyraz dobrze 😉

Niestety opcja zapadnięcia w zimowy sen (choć bardzo kusząca), odpada. Kawa, herbata może i działają ale zbyt krótko. Obowiązki, cele i wyzwania, pomimo nieco gorszych warunków pogodowych, wcale nie tracą na ważności. Przetestowałyśmy więc kilka nieoczywistych sposobów na dodanie sobie energii. Najlepszymi dzielimy się w tym wpisie. Jeżeli chcesz poczuć na własnej skórze, jak wygląda „rozruch” Lady of Nature zapraszamy do wypróbowania 🙂


PLANOWANIE

Na pierwszy rzut oka planowanie nie maluje się jako proces dodający energii. Pozory jednak mylą. Jeżeli zaplanujesz swój dzień/tydzień/miesiąc, cele, gwarantujemy że wzrośnie Twoja motywacja i energia do wykonania zadań. Jest jednak jeden warunek – zadania i cele muszą być wykonalne, mierzalne i nie przytłaczające. Zamiast codziennie zapisywać na jutro jeden wielki projekt np. „schudnę do wakacji” rozbij go na małe zadania i zacznij od pierwszego kroku, wpisując na następny dzień np. „kupię owoce i warzywa potrzebne do przygotowania zdrowych posiłków”.

 

ENERGETYCZNA MUZYKA

Stwórz playlistę z ulubionych energetycznych, pozytywnych, rytmicznych kawałków, które zawsze poprawiają Ci humor. Słuchaj jej szykując się rano do pracy/szkoły/na uczelnię lub w drodze. Możesz też wybrać się na koncert lub do klubu potańczyć. Gwarantujemy – działa lepiej niż espresso.

SIŁA SPOKOJU

Być może wydaje Ci się, że spokój i relaks nie sprzyjają napływowi energii. Jednak nawet chwilowe skupienie się na sobie – na oddechu i ciele może zdziałać cuda. Zapisz się na zajęcia jogi, lub poćwicz medytację w domu. Obie te aktywności pozwalają się głęboko zrelaksować, skupić, odblokować, odnaleźć spokój i nabrać dystansu do otaczającego świata a to sprzyja odnawianiu zasobów energii.

SEN

Niby żadna nowość ale ile z nas świadomie kładzie się wcześniej lub wstaje później wiedząc, że w okresie zimowym potrzebuje więcej snu? Zazwyczaj wieczór jest czasem, w którym ponad relaks i sen przekładamy domowe obowiązki, sprzątanie, pranie, rozrywkę przed telewizorem lub smartfonem. Szanuj swoje pokłady energii. Jeżeli czujesz, że Ci jej brakuje – zaplanuj swój sen. Wyznacz godzinę, o której chcesz się położyć i przemyśl jak wprowadzić się w stan relaksu. Dobra książka, ziołowa herbata napewno wyciszą Cię lepiej, niż serialowy maraton na netflixie 😉

WYMIANA ENERGII

Umów się z osobą, z którą zawsze świetnie się bawisz a po spotkaniu jesteś naładowana pozytywną energią. Może to być przyjaciółka, mama, siostra, mąż czy koleżanka z pracy. Możecie wybrać się np. na spacer, na kawę lub poplotkować w domu. Unikaj jak ognia spotkań z osobami toksycznymi – czyli takimi, które wysysają z Ciebie energię, obniżają Twoje poczucie wartości, wprowadzają w poczucie winy czy w każdy inny sposób sprawiają, że czujesz się źle.


A Wy jakie macie niebanalne sposoby na spadki nastroju? Walczycie ze spadkiem energii w sezonie jesienno-zimowym? Koniecznie dajcie znać 🙂

domowe-spa copy111222